الگوریتم کبوتر چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

اگر با الگوریتم های گوگل آشنایی داشته باشید، حتما نام الگوریتم کبوتر را نیز شنیده اید. اگر بخواهیم به طور خلاصه این الگوریتم را معرفی کنیم، باید بگوییم که این الگوریتم جهت بهبود نتایج جستجوی سئو محلی به وجود آمده است. اگر می خواهید بدانید الگوریتم کبوتر گوگل (GOOGLE PIGEON) چیست و دقیقا چه تاثیری در سئو محلی دارد، این مقاله را دنبال نمایید.

الگوریتم  کبوتر چیست؟

الگوریتم کبوتر یا “pigeon google”، اولین بار در تاریخ 20 آگوست 2013 در ایالات متحده انتشار یافت، اما متعاقباً در 22 دسامبر 2014 در انگلستان، کانادا و استرالیا نیز انتشار یافت.

انتشار الگوریتم Pigeon، منجر به یکی از بزرگترین تحولات در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل و نتایج محلی شده است. به روزرسانی این الگوریتم، توسط Search Engine Land منتشر شده، نشریه ای که اطلاعات مستقیمی از Google درباره هدف الگوریتم کبوتر دریافت می کند.

الگوریتم کبوتر به منظور اتصال الگوریتم جستجوی محلی Google به سایر الگوریتم ها و بهبود پارامترهای رتبه بندی بر اساس فاصله و موقعیت مکانی طراحی شده است. انجمن سئو محلی، در هفته های بعد از انتشار الگوریتم کبوتر، به طور روزانه تغییرات حاصل شده  را در رتبه بندی های محلی و ارگانیک گزارش کرد.

 

الگوریتم  کبوتر

ویژگی ها و اهداف الگوریتم کبوتر

بگذارید به تغییرات اساسی که آپدیت الگوریتم کبوتر ایجاد کرد، اشاره کنیم:

  1. یکی از اهداف اصلی گوگل از به وجود آوردن الگوریتم کبوتر این بود که پیوند عمیق تری بین الگوریتم جستجوی محلی و سایر الگوریتم های خود ایجاد کند. چراکه بتواند از صدها سیگنال رتبه بندی که از سایر الگوریتم ها حاصل می شود، استفاده کند. این گره ایجاد شده بین الگوریتم های وب، باعث شد که کسب و کار ها، برای گرفتن رتبه های بهتر در نتایج ارگانیک محلی، رقابت سنگین تری داشته باشند.
  2. همان زمان با برقراری این پیوند، الگوریتم کبوتر توانایی خود را برای محاسبه فاصله و مکان کسب و کارهای محلی افزایش داد. در بسیاری از موارد می بینید که شعاع جستجو محدود تر شده و نتایجی نمایش داده می شوند که به مکان فیزیکی کاربر نزدیک تر است. برای مثال، اگر شما عبارت “پیتزا فروشی در تهران” را در گوگل جستجو کنید، نتایجی که مشاهده می کنید که در همسایگی  شماست.
    تاثیرات الگوریتم کبوتر بر روی جستجو های محلی، چالش بر انگیز است. چراکه بعد از به روز رسانی این الگوریتم، نوسانات زیادی وجود داشت و برخی از متخصصان سئو محلی می گویند که ممکن است گوگل در حال انجام A/B تست بر روی دسته نتایج مختلف باشد.
  3. یکی از نتایج قابل توجه الگوریتم کبوتر، این بود که قبلا در نتایج جستجوی محلی، گوگل 7 تا از کسب و کار ها را لیست می کرد (یک باکس 7 تایی) و آن را به شما نشان می داد. با گذشت زمان، گوگل تعداد کسب و کارهایی که در این پکیج 7 تایی نمایش می داد را کاهش داد و امروز فقط 3 مورد از آنها را نمایش می دهد. این کاهش در تعداد نمایش، بسیاری از کسب و کارهای محلی را خارج از لیست قرار داد و باعث شد که آنها برای دیده شدن و قرار گرفتن در پکیج 3 تایی، با یکدیگر بیشتر رقابت کنند.
    الگوریتم کبوتر : نمایش در گوگل
  4. همانند بسیاری از آپدیت های گوگل، آپدیت الگوریتم کبوتر منجر شد تا برخی کسب و کار های اسپم نیز بتوانند راهی پیدا کنند تا در آن لیست ها نمایش داده شوند. یکی از جنبه های نا امید کننده الگوریتم pigeon، عدم توانایی در شناخت کسب و کارهایی که به رسمیت شناخته شده اند و کسب و کارهایی که فقط به منظور نشان داده شدن در لیست ها از کلمات کلیدی استفاده می کنند، می باشد. پکیج های محلی سعی در شناسایی این کسب و کارها دارند تا بتوانند آنها از لیست خارج کنند.
  معرفی جامع سایت دیجی کالا‌ +‌ بررسی سئو

الگوریتم کبوتر حضور شما را اثبات می کند

الگوریتم کبوتر، یک چالش برای صاحبان کسب و کارهای محلی ایجاد کرد که نه تنها استفاده از روش های اسپم را جریمه می کند بلکه نتایج را بر اساس مرتبط بودن تعریف می کند. هم چنین این الگوریتم فاکتورهایی را به میان آورد که یا کسب و کار ها کنترل بسیار کمی روی آن داشته باشند یا تقریبا هیچ کنترلی بر روی این فاکتور ها نداشته باشند.

ویژگی های الگوریتم کبوتر

برای مثال، یک کسب و کار نمی تواند بر روی محدوده و شعاعی که گوگل در اطراف آن مشخص می کند، دسترسی داشته باشد. حتی اگر یک رستوران فوق العاده در غرب تهران داشته باشید و یک نفر عبارت “بهترین رستوران در شرق تهران” را در گوگل جستجو کند، آن رستوران در پکیج 3 تایی گوگل نمایش داده نخواهد شد. چنین مسائلی نمی تواند توسط صاحبان کسب و کارها اداره شود، اما خوشبختانه فاکتورهای دیگری هست که می تواند به منظور موفقیت کسب و کار شما اداره شود که شامل موارد زیر است:

تاکید بر روی سیگنال های ارگانیک و سنتی: ساخت بک لینک های با کیفیت، انتشار محتواهای فوق العاده، رشد دامین آتوریتی (DA) سایت و … همگی می توانند بر روی رتبه بندی کسب و کار محلی شما تاثیر مثبت بگذارند.

تاکید بر ایجاد محتوا های محلی: ایجاد متن، ویدئو، عکس و محتواهایی که کسب و کار شما را به یک مکان خاص در همسایگی یا منطقه محلی مرتبط می کند، ارزش و اعتبا شما را بالا می برد و باعث می شود که شما در آن شعاع به خصوص که گوگل مشخص کرده قرار بگیرید.

تاکید بر روی مفاهیم سئو محلی: برای رقابت در پکیج 3 تایی گوگل، شما باید فاکتورهای سئو محلی را در نظر بگیرید و از آنها به درستی استفاده کنید. اقداماتی که باید انجام شود شامل برسی صحت نقل قول ها، حذف صفحات تکراری و duplicate، بررسی سئو داخلی و سئو خارجی سایت و اقدامات اساسی دیگر. کسب و کارهای بزرگ، باید بر روی این اقدامات اساسی، تمرکز ویژه ای داشته باشند و به دنبال اقداماتی باشند که سئو محلی خود را از بین صد ها و یا هزاران مکان مختلف بهبود دهند.

  راهنمای جامع آپدیت الگوریتم گوگل برت (Google Bert)

گزارش اسپم (Spam reporting): از آنجایی که گاهی اوقات گوگل خودش نمی تواند نتایج جستجوی محلی را به طور دقیق بررسی کند، می توانید شما این کار را برای او انجام دهید. اما ابتدا مطمئن شوید که قوانین و مقررات گوگل را می دانید، سپس می توانید با هر گونه تخلفی که رو به رو هستید، به گوگل گزارش دهید.

ممکن است گوگل همیشه مطابق با گزارشات شما عمل نکند، اما اگر با تخلفی مواجه شدید، ارزشش را داد که این کار را امتحان کنید. به خصوص اینکه ممکن است تسلیم کردن یک اسمپر (spammer) به گوگل و تنزل رتبه او، فرصتی را برای کسب و کار شما ایجاد کند تا در رتبه های بالا تری قرار بگیرید. البته هیچ وقت این کار را با یک وبسایت، فقط به این دلیل که رقیب شماست، انجام ندهید. فقط آن کسب و کارهایی را گزارش دهید که فکر می کنید چیزی که آنها ادعا می کنند نیستند و قوانین و مقررات گوگل را زیر پا گذاشتند. اگر نیاز به خرید بک لینک قوی دارید، با شماره 09128909248 تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : یک شنبه 12 بهمن 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی